Vprašaj knjižničarja
Referenčni servis Vprašaj knjižničarja omogoča postavljanje vprašanj in takojšen prejem odgovorov v klepetu ali prejem odgovora v 24 urah od ponedeljka do petka (razen ob praznikih!) po e-pošti. Referenčni servis izvajajo za to usposobljeni knjižničarji/informatorji v sodelujočih knjižnicah in IZUM-u.
Referenčni servis ponuja dve osnovni vrsti pomoči:
- posredovanje informacij iz različnih informacijskih virov (splošne in visokošolske knjižnice)
- zagotavljanje pomoči pri uporabi servisov COBISS (IZUM).
in odgovor boste prejeli
po e-pošti v 24 urah.
Nasveti in pravila za uporabo referenčnega servisa
- OPOZORILO: Servis ni namenjen za množično testiranje. Za predstavitev prikaza delovanja servisa skupini uporabnikov naj se v klepet vključijo največ trije člani skupine. Množično prijavljanje namreč onemogoča drugim uporabnikom, da bi stopili v stik s knjižničarjem/informatorjem.
- Pri postavljanju vprašanj je pomembno, da opredelite problem čim bolj natančno, saj bo s tem delo knjižničarja/informatorja lažje, verjetnost, da boste z odgovorom zadovoljni, pa večja.
- Koristno je tudi, da navedete vire, v katerih ste že iskali, da knjižničar/informator tega iskanja ne bi ponavljal.
- Prosimo, da postavljate konkretna vprašanja in ne vprašanj tipa “Kaj vi menite o …”.
- Referenčni servis ni namenjen prejemanju zahtevkov za rezervacije ali podaljšanje roka izposoje knjižničnega gradiva.
- Storitev ni dovoljeno uporabljati v komercialne namene.
- Referenčni servis ne odgovarja za morebitne posledice, ki bi nastale z uporabo tako pridobljenih podatkov.
Varovanje osebnih podatkov
Običajno vprašanja in odgovore dodamo v bazo znanja, pri čemer pa se vaše ime in e-naslov programsko zbrišeta. Naslova vaše e-pošte ne dodamo na nobeno distribucijsko listo in skrbimo, da ne pride do zlorab.
Orodje za izvajanje referenčnega servisa
Izvajanje referenčnega servisa je podprto z orodjem QuestionPoint − Cooperative Virtual Reference (Ask a Librarian), ki ga razvijata Library of Congress in Online Computer Library Center, Inc. (OCLC). Pogoje za sodelovanje s QuestionPointom lahko preberete na njihovi spletni strani.
Uporabniški vmesnik je preveden v slovenski jezik v takšnem obsegu in obliki, kot to trenutno dopušča arhitektura vmesnika.
Napiši komentar!