Vprašaj knjižničarja
Nasveti / pravila
- OPOZORILO: Servis ni namenjen za množično testiranje. Za predstavitev prikaza delovanja servisa skupini uporabnikov naj se v klepet vključijo največ trije člani skupine. Množično prijavljanje namreč onemogoča drugim uporabnikom, da bi stopili v stik s knjižničarjem/informatorjem.
- Pri postavljanju vprašanj je pomembno, da opredelite problem čim bolj natančno, saj bo s tem delo knjižničarja/informatorja lažje, verjetnost, da boste z odgovorom zadovoljni, pa večja.
- Koristno je tudi, da navedete vire, v katerih ste že iskali, da knjižničar/informator tega iskanja ne bi ponavljal.
- Prosimo, da postavljate konkretna vprašanja in ne vprašanj tipa”Kaj vi menite o …”.
- Referenčni servis ni namenjen prejemanju zahtevkov za rezervacije ali podaljšanje roka izposoje knjižničnega gradiva.
- Storitev ni dovoljeno uporabljati v komercialne namene.
- Referenčni servis ne odgovarja za morebitne posledice, ki bi nastale z uporabo tako pridobljenih podatkov.
Klepet v živo
Z informatorjem iz IZUM-a lahko klepetate od ponedeljka do petka od 9.00 do 20.00 in v soboto od 9.00 do 13.00, razen ob praznikih.
Poletni delovni čas:
V juliju in avgustu lahko z informatorjem iz IZUM-a klepetate od ponedeljka do petka od 9.00 do 15.30, razen ob praznikih.
V času, ko informator ni dosegljiv, lahko svoje vprašanje posredujete na e-naslov podpora@izum.si.
Vprašanje po e-pošti
Vprašanje lahko kadar koli pošljete po e-pošti. Na vprašanja bomo odgovorili praviloma v 24 urah oz. glede na delovni čas in vsebino vprašanja.
Nekaj osnovnih informacij o servisu:
- Referenčni servis izvajajo za to usposobljeni knjižničarji/informatorji v sodelujočih knjižnicah in IZUM-u.
- Storitev je brezplačna in ni pogojena s članstvom v knjižnici.
- Namen referenčnega servisa je izkoristiti razvoj informacijske in komunikacijske tehnologije ter ponuditi uporabnikom referenčne storitve, ki jih sicer lahko dobijo le v knjižnici.
- Referenčni servis ni nadomestilo za klasično referenčno službo v knjižnici, še posebej, kadar potrebujete nasvete pri iskanju informacij s kompleksnejših področij. Ta način je le bolj priročen in dodaja novo dimenzijo informacijskim storitvam knjižnice.
- V referenčni servis je vključenih 9 knjižnic (splošne in visokošolske) ter IZUM, ki pokrivajo različna področja.
- V referenčnem servisu delajo knjižničarji/informatorji, ki so informacijski specialisti in znajo poiskati informacije, ki jih iščete.
- Ko postavite vprašanje preko obrazca za klepet, bo z vami klepetal informator IZUM-a. Ko postavite vprašanje preko obrazca za e-pošto, vam bo odgovoril knjižničar/informator ene od knjižnic ali IZUM-a.
- Ponujamo vam več kot samo odgovore na vaša vprašanja. Naučili vas bomo tudi, kako si odgovore poiščete sami.
- Pomagamo vam pri iskanju virov in pri iskanju informacij o področjih, ki vas posebej zanimajo.
- Odgovarjamo lahko le na takšna vprašanja, na katera najdemo odgovore v dejanskih informacijskih virih, saj namen servisa ni analizirati dejstev, podajati mnenja ali celo ugibati. Želimo vam postreči z dokumentiranimi in verodostojnimi viri.
- Zaradi varstva avtorskih pravic in licenčnih pogodb vam bomo posredovali le informacije iz javno dostopnih virov.
- Najbolj smo zadovoljni, če so zadovoljni tudi naši uporabniki. Vaše predloge in pripombe lahko pošljete na naslov: podpora@izum.si.